PROJEKT BALTAZAR2
U okviru projekta Baltazar2 obilježili smo Dan osoba s invaliditetom 3.12.
Kako se osjećaju osobe s invaliditetom najbolje govori pjesma Coralije Severs (14), Velika Britanija
Problem
Nemam noge,
Ali imam osjećaje.
Ne vidim,
Ali stalno razmišljam.
Premda ne čujem,
Želim komunicirati.
Zašto ljudi smatraju da sam beskorisna, bez misli i glasa,
Kad sam jednako sposobna kao i svi drugi,
Da razmišljam o našem svijetu.
Mnoge osobe s invaliditetom svakodnevno se suočavaju s diskriminacijom. Njihove se sposobnosti zanemaruju, a mogućnosti podcjenjuju.
Željeli smo barem djelomice promijeniti predrasude o ovim osobama te ih boje razumjeti. Organizirali smo radionice „Zajedno smo jači“.
Osnovni motiv radionica pod nazivom „Zajedno smo jači“ bio je poštivanje i prihvaćanje osoba s invaliditetom sa svim njihovim mogućnostima, ali i ograničenjima.
Učenici su se barem na trenutak „uvukli u kožu osoba s invaliditetom “ te su se putem različitih igara i vježbi susretali s poteškoćama koje moraju svladavati ove osobe u svakodnevnom životu. Time smo učenike željeli potaknuti na svestranu podršku i pomoć koju moramo pružati ovim osobama. Naučili su da takve osobe imaju jednaka prava kao i ostale osobe što im jamči Konvencija o pravima osoba s invaliditetom, a koju je 2007.godine usvojila i RH.
Radionice „Zajedno smo jači“ osmislile su i provele koordinatorica Baltazara 2 Ljiljana Zajec, zajedno s učiteljicama D. Kuzman, M. Jelenčić, Monikom Miholić Cvitanić te Višnjom Benčić. Svestrano i aktivno u realizaciju ovih radionica uključile su se i pomoćnice Andreja Kosovec, Ivana Parlov Roksandić i Nikolina Šala.
Putem PPT prezentacije učenici su se upoznali koje su to osobe s invaliditetom. Izrađivali su taktilne slike od različitih materijala koji stimuliraju dodir, a zatim „čitali“ (prepoznavali) što je na slikama. Učenici su se upoznali s brajicom tj, sustavom pisanja i čitanja za slijepe, vježbali su znakovni jezik za gluhe i nagluhe, osjetili kako je voziti se u invalidskim kolicima, svladavali su prepreke s povezom na očima. Na osnovu mirisa, oblika i struktura odgonetali su različite predmeti zatvorenih očiju. Čitali su tekstove kako ih vide učenici s disleksijom. Provedene su vježbe u kojima su uvidjeli kako se osjećaju osobe koje mucaju. Izvršavali su raznovrsne zadatke bez korištenja jedne ili obje ruke.
Učenici su se upoznali s različitim pomagalima koja olakšavaju život osobama s invaliditetom.
Da su ove radionice ostavile dubok dojam na učenike govore evaluacijski listići učenika 8. b razreda: „Poučno, korisno, bolje smo shvatili kako je teško nekim invalidima“; „Bilo je odlično jer smo naučili kako se nositi s invaliditetom“; „Svidjela mi se radionica jer je bila vrlo poučna. Bili smo u situacijama u kojima se svakodnevno nalaze osobe s invaliditetom“; „Bilo je jako zanimljivo. Naučila sam da smo svi jednaki bez obzira na to imamo li neke poteškoće“; „Bilo je super! Osjetili smo kako žive osobe s invaliditetom“; „Ovaj sat me se jako dojmio. Istovremeno je bilo poučno i zabavno. Sad shvaćam koliko je tim ljudima teško u svakodnevnom životu i da ih trebamo podržati i pomoći im“.
Dojmovi učenika najbolje govore da smo ostvarili zacrtani cilj, a to je razvijati sluh za potrebe osoba s invaliditetom, razumjeti probleme s kojima se svakodnevno suočavaju te poticati pomoć koja je potrebna ovim osobama.
Plakat koji smo izradili te sve fotografije možete vidjeti ako kliknete ovdje.
« Studeni 2024 » | ||||||
Po | Ut | Sr | Če | Pe | Su | Ne |
28 | 29 | 30 | 31 | 1 | 2 | 3 |
4 | 5 | 6 | 7 | 8 | 9 | 10 |
11 | 12 | 13 | 14 | 15 | 16 | 17 |
18 | 19 | 20 | 21 | 22 | 23 | 24 |
25 | 26 | 27 | 28 | 29 | 30 | 1 |
2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 |